Każda kreatywna idea jest na wagę złota.

 Ogólnopolski konkurs „Przegląd Innowacji i Twórczości w Edukacji” ma na celu wyłonienie nauczycieli, którzy na co dzień stosują niekonwencjonalne metody dydaktyczne. Wydarzenie to doskonała okazja do tego żebyśmy poznali w jaki sposób, jak innowacyjnie pracują nauczyciele z uczniami w szkole i jak rozwijają ich kreatywność. Wydarzenie ma także zachęcić uczniów do realizacji kreatywnych projektów. Nauczyciele, pedagodzy, młodzież i dzieci stają przed zadaniem – muszą pokazać, że tradycyjne metody nauczania powinny zostać zastąpione przez pomysły ciekawe i niekonwencjonalne. 

  W trakcie szóstego „Przeglądu Innowacji i Twórczości w Edukacji” uczniowie mogą również pochwalić się swoimi inicjatywami, dokonaniami i pomysłami na ciekawsze lekcje, bardziej interesującą szkołę czy na zmiany w niej wprowadzane. Konkurs ma zasięg ogólnokrajowy i cieszy się wielkim zainteresowaniem. Innowacje są realizowane zarówno w liceach, szkołach podstawowych, w szkołach specjalnych, pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz w ośrodkach szkolno-wychowawczych. Przegląd jak co roku organizowany jest pod patronatem kierunku Pedagogika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi przez wykładowców, którzy na co dzień pracują ze studentami metodą projektową i warsztatową, rozwijają ich kreatywność a także innowacyjne podejście do przyszłej pracy zawodowej.

  Każda kreatywna idea jest na wagę złota – a w tym wypadku również na wagę atrakcyjnych nagród finansowych i rzeczowych.

  Zobaczmy co na temat konkursu i kreatywności mają do powiedzenia nauczyciele i ich uczniowie.

Magdalena Pioruńska nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół nr 1 w Wieluniu.

Damian Mikołajczyk nauczyciel w Zespole Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi.

Dorota Chmielecka nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 5 w Ozorkowie.

Uczennice Zespołu Szkół im. Narodów Zjednoczonych w Polkowicach.

Zostaw komentarz