Kreatywny sposób na klip wykorzystała w Polsce znana sieć restauracyjna. Co w nim nadzwyczajnego? [WIDEO]

„Najbardziej ekipowy klip ever” z Dawidem Kwiatkowskim promuje najnowszą kampanię McDonald’s Polska. Dlaczego piszemy o tym w Kreuje.pl? Dzięki zastosowanej technologii SideFlix, żeby obejrzeć teledysk w pełnym wymiarze trzeba połączyć ze sobą kilka smartfonów!

W akcję marketingową McDonald’s Polska pod hasłem „2 for U Fajnie się składa” zaangażował się piosenkarz Dawid Kwiatkowski, który wystąpił w niekonwencjonalnym teledysku. Do obejrzenia klipu potrzeba połączenia ze sobą kilku ekranów smartfonów. Przez propozycję zabawy w gronie znajomych, z zastosowaniem telefonów i aplikacji Messenger, sieć restauracyjna chce dotrzeć do młodej grupy konsumentów w naszym kraju.

Wszystko zaczyna się od wejścia na Messengera McDonald’s Polska i zapraszenia znajomych. Klip zostaje odtworzony po połączeniu ze sobą od 2 do 6 smartfonów. Z każdym kolejno dołączonym ekranem telefonu widać poszerzony kadr teledysku, ale można też usłyszeć więcej efektów dźwiękowych.  Z muzyką zestawiono (podobno z powodzeniem, ale oceńcie sami) odgłosy charakterystyczne dla codziennego restauracyjnego gwaru, np. nalewanie napoju do kubeczka czy szelest papierowej torebki od frytek.

Kampania „2 for U Fajnie się składa” to nie tylko teledysk i zaproszenie do niekonwencjonalnej zabawy z użyciem smartfonów w gronie znajomych, ale też szansa na bonus od firmy. Obejrzenie filmu na 6 telefonach jest premiowane przez McDonald’s ekstra-okazYEAH 2 x 2 for U za 8 zł, do zrealizowania za pomocą mobilnej aplikacji.

Projekt akcji „Fajnie się składa” opracowała dla McDonald’s Polska agencja DDB Warszawa. W kampanii wykorzystano funkcjonalność serwisu społecznościowego Facebook. Dzięki dedykowanej usłudze SideFlix po połączeniu kilku smartfonów za pośrednictwem aplikacji Messenger, można odbierać treści na sparowanych urządzeniach. Wideo płynnie dostosowuje się do ekranów o różnych rozmiarach, a każdy dodatkowy telefon odblokowuje kolejną część kadru.

To nie pierwsze na świecie zastosowanie tej technologii w kampanii marketingowej. Pomysł prezentowania treści za pomocą SideFlix narodził się w 2018 roku, dzięki współpracy Facebooka i marki odzieżowej Tommy Hilfiger. – Aktywowane za pomocą Facebook Messenger doświadczenie zaprasza znajomych do łączenia się, ustawiania w jednej linii telefonów i obserwowania, jak Tommy’s Fall Lookbook magicznie rozwija się na wielu urządzeniach – tłumaczyli wówczas autorzy projektu. W ten sposób firma odzieżowa chciała zmienić wyobrażenie o zakupach społecznościowych.

W zamyśle twórców Facebook SideFlix ma łączyć interakcje cyfrowe z fizycznymi. Przez swoją funkcjonalność usługa dostępna w Messengerze może przekształcać tradycyjne doświadczenia, związane np. z zakupami, w wymiar e-społecznościowy. Cieszy, że działanie tej technologii wymaga jednak realnego spotkania w gronie znajomych i przyjaciół.

https://vimeo.com/299390721

Zostaw komentarz