Nawyki ludzi sukcesu

Mark Zuckerberg codziennie rano ubiera się w ten sam sposób, Barack Obama zamienił kawę na zieloną herbatę, a Oprah Winfrey spędza każdego dnia 20 minut w ciszy. Ponoć przepis na sukces tkwi w szczegółach. Jakie nawyki pomagają osiągać nawet najtrudniejsze cele?

Wielu liderów za klucz do sukcesu uznaje rutynę. Posiadanie konkretnego planu dnia pomaga zapanować nad wielością zadań i najefektywniej wykorzystać czas. Oczywiście nie można zapominać, że w takim planie musi znaleźć się miejsce na odpoczynek i pielęgnowanie więzi z bliskimi. Uporządkowane relacje zarówno w domu, jak i w pracy pozwolą utrzymać równowagę między życiem prywatnym i zawodowym.

Niektórzy uważają poranki za kluczową część dnia. Poranne przyzwyczajenia mogą sprawić, że będziemy gotowi na nowe wyzwania. Każdego ranka poświęć czas dla budowania swoich nawyków. Pościel starannie łóżko, zadbana przestrzeń wokół nie będzie rozpraszać myśli, ani zajmować czasu w ważniejszych momentach w ciągu dnia. Zmniejszanie liczby decyzji, jakie trzeba podjąć to sposób wspomnianego wcześniej twórcy Facebooka, ale również polityków czy liderów międzynarodowych korporacji. Poświęcanie energii na wybieranie ubrań lub tego, co zjemy na śniadanie powoduje, że zaprzątamy sobie głowę mało znaczącymi sprawami. Zaplanowanie następnego poranka pozwoli sprawnie zacząć dzień i zachować najwyższą decyzyjność.

Pięć godzin na samodoskonalenie to sposób stosowany przez wielu ludzi sukcesu. Polega na poświęcaniu jednej godziny dziennie w pięciodniowym tygodniu pracy na rozwój osobisty. Czytanie książek, najlepiej tych dotyczących dziedziny, w której chcemy odnieść sukces, słuchanie audiobooków czy joga, to tylko niektóre z wielu możliwości. Warto zwrócić uwagę na formy spędzania wolnego czasu, które wybieramy. Ograniczanie telewizji, seriali czy filmów w Internecie wyjdzie z pewnością na korzyść dla naszego mózgu. Wybierajmy rozrywki bardziej stymulujące myślenie.

Robienie notatek to kolejny sposób na skuteczne osiąganie celów. Niektórzy zapisują sny po przebudzeniu, inni notują swoje pomysły na karteczkach i przyklejają w całym domu, są też zwolennicy pisania pamiętników lub podsumowań z przebiegu dnia. Niezależnie od metody, zapisywanie myśli porządkuje je i pozwala spojrzeć na nie z dystansem. Rozpisywanie planów sprawi, że nasze działania będą bardziej przemyślane. Przechowywanie wszystkich faktów i danych nie jest korzystne dla naszej pamięci. Warto więc ją czasem odciążyć drobnymi notatkami.

Mówi się, że najlepsze są najprostsze rozwiązania. Regularne picie wody uchroni przed odwodnieniem, a tym samym poczuciem zmęczenia i bólem głowy w ciągu dnia. Poświęcanie chwili na głębokie oddychanie pozwoli dotlenić organizm i uniknąć odczuwania nadmiernego stresu. Odzyskanie równowagi i przejrzystości myśli ułatwi oddzielenie cennych informacji, od tych zbędnych.

Zostaw komentarz