Why don’t you write?

  Czy słyszeliście o zakładzie, w którym Ernest Hemingway podczas lunchu w hotelu założył się ze swoimi kolegami po fachu, że jest w stanie napisać opowiadanie w sześciu słowach? Kiedy koledzy wyłożyli pieniądze na stół, Hemingway skreślił kilka słów na serwetce a następnie pokazał ją kolegom. Nikt nie miał wątpliwości, że Hemingwayowi udało się oddać w sześciu słowach pełną fabułę.

naczytniku.pl

  Jak brzmiało to opowiadanie?
For sale: Baby shoes. Never worn.

  Studenci filologii obcej Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na zajęciach z pisania kreatywnego starali się połączyć siłę przekazu krótkiej formy z opowiadaniem „Why don’t you dance?” autorstwa Raymonda Carvera.

  W swoim opowiadaniu Carver konfrontuje trójkę bohaterów: dojrzałego mężczyznę po przejściach oraz młodą parę mającą rozpocząć wspólne życie. Wszyscy troje spotykają się podczas wyprzedaży garażowej zorganizowanej przez mężczyznę. Historia zaczyna się od chęci obejrzenia mebli do wspólnego mieszkania a kończy istotną zmianą w konfiguracji głównych bohaterów.

sarah-beaulieu.com

Całe opowiadanie można znaleźć tutaj:

  Zadanie polegało na „dołożeniu cegiełki” do opowiadania Carvera ale stosując krótką formę Hemingwaya.

Oto efekty:

She couldn’t understand what happened.
It tortured her for a long time.
She disappeared. Never came back…

She left with a bunch of records in her hand and memories that will never escape her. She lost the boy and never truly got the man.

„See you never,” the girl said.
„But I love you,” he said and died.

It was an epic love story with a devastating end. All that was left of it was the yard sale.

  Why don’t you try? 

 

Autor: Ola Majchrzak

Zostaw komentarz